Jan 20, 2012

Santa Clara...



Santa Clara Church
Oporto city, Portugal


:)
I am back on track...
I missed u too!!!... :D


Shooting around... in twenty five minutes!!...

:)



A ROCOCO and BAROQUE masterpiece. 


The façade is plain, but the interior of this 15th century church was transformed into one of Portugal's most exceptional examples of woodwork and gilding in the 17th century.


Even after seeing the even more over-the-top interior of São Francisco Church, this rococo and baroque masterpiece doesn't fail to impress.
It is somewhat hidden behind a small square, so it may seem a little hard to find, but it is just a couple of minutes from behind Batalha Square.

Link:

Sim....tb tiramos fotos black & white ás x's...coisa rara anyway... 
no me gusta asi mucho mucho, confesso!!! 
:)


The Metro line crossing LUIS I bridge...
The metro with the world nicest view... ever!!!
:)

So it was.... 
what a nice time shooting around... in 25 minutes!!...
:-)

Such a wonder!!! :)


Cumprimentos da gerência!!!! 
:)
Carayyyyyyyy....fuiiiiiiiiiiiiiiiii!!! 
Sim.... òspoixxx haverá maizzzzzz.... !!!
:))))))


2 comments:

M. said...

Oh, tão linda!!! Tenho mesmo de ir lá um dia!
Beijinhos, boa semana!
Madalena

Manu World said...

:))) bigadu Madadi.
Tb kero voltar á Igreja!!
Pois, eu entrei na Igreja mas estavam as luzes todas desligadas já...n se via kuase nada de nada...td negro mesmuuuu!!! :(
Se kiseres ir tb apita-me, boue cum bocê!! Lá se me perde a moçoila ao lado do Sr Cónego!!!
...boa semana, bjnhuzzzzzzzzzz.

PS:
E no Convento de Sta Clara, (k fica na porta ao lado k aparece nas fotos) nem seker se pode entrar lá dentro, é privado.
Eu keria lá ir tb, mas....népias.
Fui então investigar as traseiras, como podeste verificar!! :))